Etiketler

Aile (27) Animasyon (3) Belgesel (5) Biyografi (13) Dram (52) Fantastik-Bilim Kurgu (40) Gençlik (10) Gizem (22) Komedi (15) Korku-Gerilim (16) Macera-Aksiyon (52) Müzikal (3) Polisiye-Suç (35) Politik (10) Psikolojik (17) Romantik (14) Savaş (12) Spor (7) Tarih (9)

5 Ağustos 2014 Salı

Life of Pi (2012)


Pi'nin Yaşamı

Şimdi bu film garip bir film arkadaşlar. Başlarını izliyorsunuz biraz anlamsızdan ziyade anlamlı olanı anlamaya çalışıyorsunuz. Filmi kısaca özetlersek giriş kısmı ilginç, gelişme kısmı mükemmel sonuç kısmı müthiş! Ben filmi izlerken kafama bir kaç soru takılıyordu şu nasıl böyle oldu bu ne falan derken neyse küçük detaylara takılmadan izledikten sonra film bir final sahnesi sundu karşıma ağzım açık baka kaldım. Hayır final sahnesi filmin bütününü etkiledi ve bütün hikaye tam tersine döndü uzun zamandır bu kadar kaliteli bir film izlememiştim gerçekten düşündüğümden öte bir durumla karşı karşıya kaldım ve en yakın zamanda bir kez daha izleyeceğim yetmezse bir daha izlerim. Eğer izleyecek bir film arıyorsanız vaktim boşa gitmesin diyorsanız tavsiye edebileceğim en iyi filmlerden biridir. Başlarında sıkılırsanız sabredin gerçekten harika bir film.

9/10

1 Ağustos 2014 Cuma

Liar Liar (1997)


Yalancı Yalancı

Bir gün uyandınız ve artık yalan söyleyemiyorsunuz sizce hayat nasıl olurdu? Böyle bir ihtimale dayandırılarak sunulan film Jim Carrey ile o kadar zevkli oluyor ki akıcılığın nirvanasını yaşıyorsunuz. İnsan filmi bitirince etkisi hala üzerinde kalıyor ve anlıyoruz yalanlar bizim hayatımızın bir parçası olmuş ve gerçekten olmazsa olmazımız haline gelmiş. Aman efendim yalandan uzak durun bir gün başınıza böyle bir şey gelirse geçmiş olsun demeye gelirim artık :)

7.5/10

Bruce Almighty (2003)


Aman Tanrım!

Bu adam bir harika dostum. Jim Carrey yine beni benden alan mimikleriyle filmi ne olursa olsun sonuna kadar izlettiriyor. Garip olan bir şey bu filmi herkesin izleyemeyeceği yani konusu gereği olayları sindiremeyecek insanlar olabilir. Normal tabi fakat verilmek istenen asıl mesajı yakalarsanız eğer filmde gerçek anlamda bu filmi izlemiş olursunuz. Hele Morgan Freeman bir sahnede ''İnsanlar ne zamandır ne istediğini bilir oldu?'' deyince ben yavaşça uzaklaştım ekrandan süper bir replikti :) Anlayacağınız o ki dininize sıkı sıkı bağlı olsanız bile filmin sizi rahatsız etmesine izin vermeyin amacı zaten böyle değil bu filmin. İyi günler, iyi seyirler.

7/10

Habitación de Fermat, La (2007)


Kapan

Şimdi bu film çok güzel başlıyor efendime söyleyim. Ama izledikçe yavaş yavaş konusunu sindiremiyorsunuz. Film kompozisyonu mükemmel, konusu farklı, oyunculuklar bambaşka ama gel gelelim eksik bir şey hissediyorsunuz bir yavanlık var filmin sonuna doğru. Şöyle söyleyim düz mantık bakarsanız eğer filme tamam her şey yolunda gidiyor ama ben finaline doğru özellikle karakterlerin tepkilerine anlam veremedim. Hırs ve Matematik üzerine konumlandırılmış bu filmi bir de siz yorumlayın bakalım o eksikliği gerçekten hissedecek misiniz acaba aksi halde kendimden şüphe duymaya başlayacağım :)

6.9/10

Hitman (2007)


Nasıl da severdik oyunlarını suikastçi kimliğine bürünüp insanları öldürmeyi hele :) bütün serisini oynamakla birlikte filmini zevkle izledim. Konusu gayet güzel seçilmiş Agent 47 karakterini canlandıran ''Timothy Olyphant'' beklenen performansı vermiş diyebilirim. Fakat ben oyunlarını o kadar çok oynadım ki tam olarak bu film hakkında objektif olamıyorum malesef ama bu da bazılarına söylediğim gibi olmazsa olmaz bir film değil. Vaktiniz varsa izleyin biraz aksiyon yaşayın.

7/10

30 Temmuz 2014 Çarşamba

The Terminal (2004)


Terminal

Victor Navorski (Tom Hanks) New York havaalanına geldikten sonra başına beklenmedik bir olay gelir. Ve gariptir ne kendi ülkesine geri dönebilir ne de Amerikaya gariptir hayatını belli bir müddet boyunca Terminalde yaşayan Navorski'nin macerasına tanık oluyoruz. Eğlenceli bir film olmakla beraber konusunun böyle farklı olması insanı gerçekten içine geçiyor. Rahatlıkla izleyebilirsiniz.

7/10

Angels & Demons (2009)


Melekler ve Şeytanlar

Yine bir Tom Hanks filmi ile karşınızdayım. Bugün nedense Tom Hanks ile devam etmeye karar verdim :) Kitabını okuduktan sonra ışık hızıyla filmini izledim ve gayet hoşuma gitti gerçi nasıl gitmeyebilir ki ? Ciddi anlamda film başarılı olayların kurgusu ve bitmek bilmeyen heyecan sizi peşinden sürüklüyor sıralı ölümler beni gerçekten etkilemişti filmde. Umarım sizde şans verirsiniz fakat kitabını edinebiliyorsanız önce kitaba öncelik verin efendim.

8/10

The Da Vinci Code (2006)


Da Vinci Şifresi

Müthiş bir kurgu ve yine bir Tom Hanks harikası. Filmi izlerken kendinizi akarsu yatağındaki su gibi hissediyorsunuz. Gizeme ortak olup heyecanı birlikte yaşıyorsunuz. İzleyeni pişman etmeyecek bir film özellikle kitabını okuduysanız olaylar tam olarak hayal ettiğiniz gibi ortamlarda geçiyor. Tavsiyemdir izleyin efendim.

7.7/10

Forrest Gump (1994)


İtiraf etmem gerek. Hayatım boyunca izlediğim filmler arasında en iyilerinden birisidir. Film nereden bakarsanız bakın baştan aşağı mükemmel bir eser. Tom Hanks'i izlerken adeta oyunculuğuna hayran oluyorsunuz bu işte bu kadar yetenekli oyuncular çok az bulunuyor ve kendisinin zirvedeki halidir bu film. Benim verebileceğim tavsiye izleyin değil arkadaşlar mümkünse izledikten sonra sokaktan insanları çevirip bu filmi izlemeye de ikna etmenizdir :)

9,5/10

Intouchables (2011)


Dokunulmazlar

Fransızlar bu işi gerçekten iyi yapıyor. Ne zaman bir Fransız sinemasına ait bir film izlesem büyük beklentiler içinde oluyorum ve hiç bir zaman hayal kırıklığına uğramıyorum malesef. The Intouchables filmine gelecek olursak yer yer güldürürken yer yer ağlatıyor efendim bu film bizi... Kendi içerisinde bir çok sosyal mesaj barındıran bu film aynı zamanda gerçek bir hikayeye dayanması filmin daha başlamadan altyapısını sağlamlaştırıyor. İzlemelisiniz kesinlikle tavsiye ederim.

8,5/10

Need for Speed (2014)


Need For Speed: Hız Tutkusu

Need For Speed ismini duyduğumda açıkcası filmden fazla bir şey beklemedim çünkü az çok insan böyle kafasında kurguluyor neyin nasıl olacağını ki tahminlerim beni yanıltmadı... Klasik bir film başka hiç bir şey değil yani konusu farklı değil olayların sıralaması bile aynı şekilde. Filmle ilgili söyleyebileceğim tek şey yarışların yapıldığı yolların güzel seçilmiş olması ve aksiyon efendim. Oyunlarını oynadıysanız izleyin diğer türlü listenizde başka bir film varsa bunu bir alt sıraya alabilirsiniz.

6/10

15 Temmuz 2014 Salı

The Game (1997)


Oyun

Şöyle durup biraz düşününce insan diyor ne varsa eskilerde var diye :) Bu film hakkında bir şeyler söylemek gerekirse önce basit bir karşılaştırma yapmak gerekir günümüz ile. Bakın bu film 97 yapımı ve bugünlerde yapılan herhangi bir filmi şunun yanına koyun kalite kategorisinde karşılaştırdığınızda yanına bile yaklayaşamayacağını görürsünüz. Tabi izledikten sonra :) İzleyin dememe zaten gerek yok hayatımda izlediğim en güzel final sahnesine sahip. Prestij filmi gibi etkileyiciydi gerçekten.

9/10

Dawn of the Planet of the Apes (2014)


Maymunlar Cehennemi: Şafak Vakti

Serinin genel olarak her ne kadar 2. filmi olarak bilinse de 8. filmi olmaktadır. İşin ilginç yanı grafikler, sesler ve çekimler bu kadar mükemmel iken insan soruyor neden şu kaybedip tekrar kazanma klişesinden vazgeçemediniz diye? Bu kadar klasik bir konu yok. Sinemada izledim ve oturup evde izleyebileceğim filmlerden bir farkı olmadığını gördüm. Seriyi izliyorsanız bunu da izleyin mutlaka fakat çok iyi bir film beklemeyin

6/10

Rise of the Planet of the Apes (2011)


Maymunlar Cehennemi: Başlangıç

Güzel bir konu, güzel bir başlangıç ve güzel bir son. Ama temel kriterler hiç değişmiyor hep belli bir çizgi üzerinde ve tahmin edilebilir sonuçlar çıkıyor. Film gerçekten eğlenceli ve pişman olabileceğinizi düşünmüyorum. İzleyin bir boşluk yakalarsanız gerçekten zevkli ve bazı yerleri tüyler ürpertici olabiliyor :)

7/10




15 Nisan 2014 Salı

300: Rise of an Empire (2014)


300: Bir İmparatorluğun Yükselişi

İlk filme nazaran daha iyi bir film değil ama çokta kötü olmamış. Spartalıları daha çok görmek istedim filmde ama çok az yer verilmiş. Kılıçların dansı ve kan birbirini izliyor tahmin edebileceğiniz gibi. İlk filmi izlediyseniz bunu da izleyin tavsiye ederim.

6/10

21 Ocak 2014 Salı

The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)


Hakkını vermeliyim, çok bekledim. İzlediğimde hayal kırıklığına uğramaktan gerçekten çok korktum. Genelde filmler seri oluyorsa ilk filmleri efsane olur, diğer filmleri fiyasko. Hobbit 2. filminde beni her ne kadar hayal kırıklığına uğratmasa da zaman zaman kitapta bahsedilen cücelerin davranışları filmdeki hallerine tam oturmamış. Onun dışında karakterlerin oyunculuğundan tutunda görsel zevke kadar her şey 10 numara olmuş. Seri film olduğu için izlememeniz için bir sebep yok. Tavsiye ederim

9/10

15 Ocak 2014 Çarşamba

Captain Phillips (2013)


Bir film ve başrolü Tom Hanks izlemeyeceksiniz de ne yapacaksınız? Başka bir Tom Hanks filmi mi? Bir yük gemisinin kaptanı olan Richard Phillips Somalili korsanların kurbanı oluyor. Gemisini savunmasını ve akabinde gelişen olayları heyecanla izleyeceğinizi tahmin ediyorum. Tom Hanks oyunculuğu ile ortalamanın üstünde bir film ortaya çıkmış. Muhteşem diyemeyeceğimiz bir film fakat izlenebilir.

7/10

The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)


Yüzüklerin Efendisi efsanesinin başlangıcı olan ve Orta Dünya bazında yazılan ilk kitabın filmi olma özelliğiyle sizlere ne kadar önemli bir eser olduğunu belirtmek isterim. Eğer ki Yüzüklerin Efendisi adlı film serisini izleyip büyük bir haz aldıysanız ve bunun yarım kaldığını düşünüyorsanız bu film ile yüzüğün hikayesini biraz daha öğrenebilir ve Frodonun manevi babası olan Bilboyu yakından tanıyabilirsiniz. Bu film için puanım belki film ile ilgili her ayrıntıyı düşünerek değil, bu seriyi çok sevdiğim içindir. İzlemelisiniz... Yüzüklerin Efendisini izlemediyseniz bile önce bunu sonra Yüzüklerin Efendisini izlemelisiniz... 

10/10

14 Ocak 2014 Salı

Django Unchained (2012)


Öncelikle film ekip olarak benden 10 puanı aldı. Oyunculuklar ise zaten 10 puanı hak ediyor. Filme gelecek olursak Amerikanın iç savaş dönemini konu alan yapıt zenci bir köle olan Django'nun özgürlüğüne kavuşmasıyla başlıyor. Ona yol arkadaşlığı ve patronluk eden Alman Dr. King Schultz, Django'nun karısını bulabileceğini teklif etmesiyle maceraları başlıyor. Bu zorlu serüvende kan ve dehşet içinde izleyeceğiniz film, klasik Tarantino filmlerini aratmıyor. İzlenmesi keyif verici bir film olabilir sizin için. İyi seyirler.

8/10